• by: Harald
  • January 31st, 2019
  • Category: Event

Het geheel van Concept, Vorm én Inhoud


Een belangrijk onder van veel bedrijfsevenementen is de informatie overdracht of speech die tijdens het evenement gedaan wordt. Vaak ook de reden waarom het evenement georganiseerd wordt. En toch krijgt dat moment, die presentatie bij de voorbereidingen niet altijd de aandacht die het nodig heeft.

Het geheel van Concept, Vorm én Inhoud

Aan de organisatie van een evenement gaan veel voorbereidingen vooraf. Conceptuele bepaling, uitnodigingen / inschrijvingen, locatie, catering, gifts, documentatie, ...etc. Een belangrijk onderdeel van een bedrijfsevenement is het moment van informatie overdracht; een speech van de CEO, een productlancering, voorstelling van de bedrijfsresultaten, inspiratie en motivatie voor salesteam, makelaars en doorverkopers, .... Dat is het moment waar niet alleen het evenement vaak om draait maar ook het moment dat de boodschap heel erg belangrijk is.

En helaas zien we toch dat aan dat moment niet voldoende aandacht besteed wordt. De link tussen de event organisatie en de sprekers is helaas vaak zoek. Maar als we juist die beide mooi op elkaar afstemmen, wordt de volledige organisatie één geheel. Concept, vorm én inhoud moet bij elk evenement op elkaar afgestemd worden. 

Voor het derde jaar op rij mocht SmartPresentations de Lyreco Sales Convention ondersteunen met het opmaken van alle presentaties die tijdens deze dag gebruikt werden. Tijdens deze dag, waarop alle commerciële medewerkers van Lyreco Benelux worden uitgenodigd, worden niet alleen de bedrijfsresultaten van afgelopen jaar maar ook de strategische doelstellingen voor het komende jaar voorgesteld.
Een motiverende bruistablet voor alle medewerkers dus...

  • Nadat door het event-bureau het concept is bepaald, gaan we met de belangrijkste sprekers aan de slag om de hoofdlijnen van hun presentaties te bespreken. Hierdoor zorgen we dat de inhoud aansluit bij het concept en er geen overlappingen zijn tussen de verschillende sprekers. 
  • Vervolgens gaan we met de sprekers individueel aan de slag om de inhoud te verzamelen en te structureren. 
  • Het design van de slides wordt volledig in overeenstemming met het conceptuele moodboard opgemaakt. De stijl wordt in de presentatie van elke spreker doorgetrokken. Geen uitzonderingen. Ook de de presentaties van de sprekers die in kleinere break-outs presenteren, worden grafisch afgestemd en krijgen een redesign. 
  • Een repetitie de dag voor het evenement is ideaal om de spreker het podiumgevoel te laten voelen. Maar meteen wordt ook duidelijk of de uitgezette lijn van de presentatie nog moet worden aangepast. Volgorde en inhoud van de presentatie kunnen dan nog aangepast worden.
  • Zelfs op de dag van het evenement is het handig om nog aanpassingen te kunnen doen aan een presentatie. Uiteindelijk moet een closing van zo'n evenement inspelen op wat er allemaal gebeurd en gezegd is.
Door deze complementaire aanpak tussen eventorganisatie, Lyreco en SmartPresentations geeft deze conventie een krachtig signaal en sterke boodschap aan de interne medewerkers.
Overige gelijkaardige cases:
Bekijk ons aanbod voor evenementen