We merken dat u een oude browser gebruikt

Gedateerde browsers kunnen veiligheidsrisico's inhouden voor uw computer. Om onze website op de beste manier te ervaren, gebruikt u beter één van onderstaande browsers.

  • by: Harald
  • September 14th, 2022
  • Category: Tips

Krachtige pitch presentatie


Een pitch presentatie is een presentatie die je geeft om een potentiële opdrachtgever of klant te overtuigen van jouw idee, product of diensten. Meestal zit je in competitie en zullen voor of na jou ook je concurrenten een presentatie geven.

Krachtige pitchpresentatie

 

Een pitch presentatie is een erg belangrijke presentatie die je geeft om een potentiële opdrachtgever te overtuigen van jouw idee, product of diensten. Vaak zit je in competitie en zullen voor of na jou ook je concurrenten een presentatie geven.

De belangrijkste doelstelling bij zo’n presentatie is dan ook: zorgen dat jouw verhaal, jouw presentatie top-of-mind blijft bij de potentiële opdrachtgever. Dat doe je door inhoudelijk een sterk verhaal te brengen en een professioneel ogende presentatie te gebruiken.

Enkele tips voor een succesvolle pitch presentatie:

  1. Het begin van je presentatie moet krachtig en to-the-point zijn. In een pitch presentatie heb je geen tijd voor lange introducties. Val gerust met de deur in huis. Het begin en einde van je presentatie zal het beste onthouden worden. Zo kun je beginnen met de probleemstelling of vraag die de potentiële opdrachtgever bij je heeft neergelegd. Hiermee geef je tevens aan dat je de vraag goed begrepen hebt. 
  2. Geef in het begin meteen aan hoe je het probleem of de vraag gaat aanpakken / oplossen. Hoe gaat jouw idee, dienst of product hen helpen? Wees daarin zo concreet en direct mogelijk. 
  3. Geef ook meteen aan wat de stappen in het proces zullen zijn. Hoe gaat het proces verlopen nadat je goedkeuring hebt gekregen?  Professionaliteit is hier key message. 
  4. De bedrijfsvoorstelling zelf dient voornamelijk om credibiliteit te geven aan je oplossing en plan van aanpak. Hier kan een mooie slide met een grafische verwerking van facts & figures je ondersteunen. De geschiedenis en visie van het bedrijf vervolledigen dit deel. 
  5. Indien een speciaal team of specialisten aan het project zullen werken kun je die na de bedrijfsvoorstelling introduceren. 
  6. Afsluiten doe je me een samenvatting: de kernpunten van je betoog en waarom ze voor jou moeten kiezen. 
  7. De handout is niet een print van je presentatie. Besteed ook zorg aan datgene dat je na je presentatie achterlaat. Het is immers een bijkomend contactmoment.
  8. Indien je vooraf al een offerte hebt moeten indienen heeft het geen zin om deze letterlijk op het scherm te zetten. Haal vooral die elementen aan die jouw voorstel uniek maken

Enkele algemene aandachtspunten:

  • Zorg dat je goed bent voorbereid.
  • Spreek rustig, sta recht en praat duidelijk.
  • Hou je aan de tijd die je voor de afspraak krijgt.
  • Voorzie ook zeker 1/3 van de beschikbare tijd om vragen te beantwoorden.  

Bekijk de gerealiseerde pitchpresentaties die we maakten voor volgende bedrijven:

Iedereen kan een PowerPoint maken maar als je reputatie op het spel staat dan laat je dat best aan een experten over. Dat geldt zeker voor een pitchpresentatie. We helpen je met een krachtige verhaallijn, overtuigende PowerPoint en coachen je naar een succesvolle presentatie. 
Neem snel contact op.

Pitchpresentatie - Verkooppresentatie - Bedrijfspresentatie - Keynote Presentatie - Evenementen