Corporate Storytelling
Geef jouw bedrijf karakter met krachtige storytelling
Corporate storytelling is een overtuigende en duidelijke manier om het karakter, de eigenheid, de visie en unieke identiteit van een bedrijf over te brengen. In plaats van droge feiten en cijfers te presenteren, gebruiken we verhalen om de boodschap tot leven te brengen.
Met een krachtig bedrijfsverhaal geven we een gezicht, een karakter aan het bedrijf. Kun je jouw bedrijf of het bedrijf waarvoor je werkt even mooi en specifiek omschrijven als je dat kunt van je partner of beste vriend/vriendin?
Met de corporate story geef je een omschrijving van het bedrijf en de diensten of producten waardoor er een heel duidelijk beeld ontstaat van wat het bedrijf doet, wat de doelstelling van het bedrijf is, waar het voor staat en vooral wat het voor of met de klanten wil bereiken.
Een goed opgebouwd bedrijfsverhaal wordt niet alleen beter begrepen maar ook veel beter onthouden.
Toepassingen van een bedrijfsverhaal
Het bedrijfsverhaal is dé basis voor elke uiting die over het bedrijf wordt gedaan. Posts op social en business media, de bedrijfswebsite, -brochure en -presentatie. Maar ook voor de interne communicatie is een duidelijk bedrijfsverhaal onontbeerlijk. Het biedt de medewerkers een duidelijke manier om het verhaal van 'hun' bedrijf uit te dragen. Tevens biedt een goed opgebouwd bedrijfsverhaal de mogelijkheid om keuzes te maken: wat doen we wel en wat doen we niet? Welke richting gaan we op?
Een pragmatische weg naar een krachtig bedrijfsverhaal
Workshop 1 (2-4 uur & 5-8 deelnemers)
In een eerste workshop houden we verschillende denkoefeningen om op zoek te gaan naar de verschillende elementen van het bedrijfsverhaal. De oefeningen linken naar de basis: De Bedrijfshand.
De eerste versie
Vervolgens gaan wij aan de slag. Als storytelling-expert schrijven we een eerste versie van het bedrijfsverhaal uit. We houden rekening met verschillende thema's: bedrijfsdoelstelling, elevator pitch, verschillende verhaallijnen, bedrijfspersoonlijkheid, tone-of-voice, …
Workshop 2 (1-2 uur met zelfde deelnemers)
In de tweede workshop nemen we het document gedetailleerd onder de loep. De juiste bewoording is cruciaal, dus wegen we élk woord af. Ook stellen we de vraag: "Klopt dit met wie we nu zijn of in de toekomst willen zijn?"
Een krachtig bedrijfsverhaal
We houden rekening met jullie visie en feedback. Dus herwerken we het bedrijfsverhaal en bezorgen we het definitieve bedrijfsverhaal.
De basis voor een presentatie
Het bedrijfsverhaal vormt ook de basis voor een professionele bedrijfspresentatie, gepersonaliseerd in de bedrijfshuisstijl. Dit werken we natuurlijk graag verder met je uit.