• by: Harald
  • March 25th, 2020
  • Category: Presenteren

STRIKE - 10 reden om nu een presentatie te maken


"Willen we straks na de lockdown weer op ons sterkst zijn, dan mogen we nu niet op onze lauweren blijven zitten. Ik ben er zeker van dat jullie dit ook zo zien." Deze boodschap ontving ik eerder deze week van een goede klant. Onder het motto 'STRIKE' geef ik graag nog 10 redenen waarom het opmaken van een sterke PowerPoint presentatie nu absoluut de moeite loont.

10 reden om nu een presentatie te maken

"Willen we straks na de lockdown weer op ons sterkst zijn, dan mogen we nu niet op onze lauweren blijven zitten."

"Willen we straks na de lockdown weer op ons sterkst zijn, dan mogen we nu niet op onze lauweren blijven zitten. Ik ben er zeker van dat jullie dit ook zo zien."
Deze boodschap ontving ik eerder deze week van een goede klant.

 Onder het motto 'STRIKE' geef ik graag nog 10 redenen waarom het opmaken van een sterke PowerPoint presentatie nu absoluut de moeite loont.

  1. 'Ook dit zal voorbij gaan…' zei mijn grootmoeder altijd. Als het bedrijfsleven opnieuw opstart moet elk bedrijf 'er staan' en nog sterker dan ervoor.
  2. Tijd. Noodgedwongen zijn velen thuis aan het werken. Door taken die wegvallen ontstaat 'tijd' die gebruikt kan worden om na te denken over het verhaal dat bij de heropstart gebracht moet worden.
  3. De visuele ondersteuning bij het overbrengen van een boodschap werkt versterkend. Mensen begrijpen je boodschap niet alleen beter, maar onthouden het ook langer. De ondersteuning van een grafische PowerPoint presentatie werkt dus dubbel.
  4. Het maken van een presentatie kan volledig virtueelverlopen:
    • Kick-off, briefing en overleg via Teams en telefonisch
    • Projectoverzicht en -communicatie via Monday
    • Feedback op slides via Filestage
  5. Ook voor het presenteren op afstand (Teams, Zoom, …) is een sterk ondersteunende presentatie noodzakelijk. Deze mag iets anders opgebouwd zijn maar moet ook blijven 'plakken'.
  6. Denk eens na over andere manieren om medewerkers en (potentiële) klanten te bereiken. E-learning om informatie over te dragen aan medewerkers en klanten? Webinars om nieuwe klanten aan te trekken?
  7. Neem het bedrijfsverhaal eens grondig onder de loep. Waar moet het worden bijgestuurd? Hoe kunnen we onze eigen sterktes nog beter uitspelen? Hoe zetten we ons nog meer onderscheidend op de markt?
  8. Ga op zoek naar nieuwe markten. Misschien zijn er nog markten in binnen- en buitenland die tot voor kort niet de moeite leken? Met welk verhaal kunnen we hen nu toch benaderen?
  9. Welk risico wil je nemen als de reputatie van jezelf of het bedrijf op het spel staat? Het maken van een goede presentatie is altijd een beter idee dan een slechte presentatie die je reputatie schade toebrengt.
  10. De presentatiespecialisten van Smartpresentations (Story, Design & PowerPoint)staan voltallig klaar om ook in deze 'thuis' tijden uw presentatie naar een hoger niveau te brengen.

Wil je NU werk maken van je presentatie? Boek een gratis online meeting om samen naar de inhoud van je presentatie te kijken. In 30 minuten kijken we naar het doel van je presentatie en hoe je de verhaallijn krachtiger en overtuigender kunt maken.