Verkooppresentatie
Meer verkopen met een interactieve verkooppresentatie
Het gebruik van een professionele PowerPointpresentatie is erg belangrijk tijdens een verkoopgesprek:
- professionele voorstelling van bedrijf en aanbod
- het is een leidraad in je gesprek
- visuele ondersteuning van wat je vertelt
- cases en referenties als teken van succesvolle ervaring
Tijdens een verkoopgesprek is het belangrijk te kunnen inspelen op de noden en vragen van de potentiële klant. Om op die manier het verkoopverhaal daar zo dicht mogelijk bij te laten aansluiten. Door de creatie van een interactieve presentatie (mogelijkheid om te navigeren in de presentatie) wordt de presentatie een toolbox die efficiëntie tijdens het gesprek verhoogt.
Uitschrijven van de verhaallijn
De basis voor elke goede presentatie is de content en structuur van de presentatie. Op basis van de Bedrijfshand gaan we tijdens een workshop (2-3 uur) samen actieve op zoek naar de content (bedrijfsDNA, producten, diensten, USP's, ...) en opbouw van de presentatie. Dit zetten we om in een gestructureerd storyboard. Maar we kunnen ook aan de slag met de aangeleverde content. We voorzien tools om zelf de content te bepalen en werpen een professionele controle op inhoud en structuur.
Basis design en slides
Op basis van de huisstijlrichtlijnen wordt een mooi designvoorstel gemaakt. Het is de vertaling van ons designteam naar sterke slides en een overtuigende presentatie. Tevens worden de basisslides voor de presentatie opgemaakt.
Uitwerken van de volledige presentatie
Na de opmaak van de storyboard en designvoorstel kan de volledige presentatie worden opgemaakt. Elke slide wordt uitgewerkt en voorzien van teksten, afbeeldingen, grafische elementen, iconen, animaties en slideovergangen.
Interactieve verkooppresentatie biedt meer efficiëntie
Door het toevoegen van een navigatie en interactieve elementen aan de presentatie wordt een efficiënte verkoop toolbox gecreëerd.
Vergelijk het met een website waar je op elementen kunt klikken om naar een specifieke pagina te gaan. Zo pas je ter plekke de volgorde van de slides aan en kun je direct inspelen op de vragen en noden van het doelpubliek.