We merken dat u een oude browser gebruikt

Gedateerde browsers kunnen veiligheidsrisico's inhouden voor uw computer. Om onze website op de beste manier te ervaren, gebruikt u beter één van onderstaande browsers.

  • by: Harald
  • March 18th, 2022
  • Category: PowerPoint

Kun je bij een voorstelling aan studenten je standaard bedrijfspresentatie gebruiken?


Als je jonge mensen wil overtuigen om, nadat ze zijn afgestudeerd bij jou te komen werken, zul je toch een andere verhaal moeten vertellen. Andere presentatie moeten maken.

Kun je bij een voorstelling aan studenten je standaard bedrijfspresentatie gebruiken?

Bekijk de video over deze blogpost.

Het aanwerven van nieuwe mensen is vandaag de dag niet eenvoudig. Veel bedrijven nemen daarom hun toevlucht naar de schoolbanken waar ze bijna afgestudeerden proberen te overtuigen om na hun studies voor hen te komen werken.

Maar kun je bij een voorstelling aan studenten je standaard bedrijfspresentatie gebruiken?

De bedrijfspresentatie vertelt het verhaal van je bedrijf. Wie het is, wat je doet, diensten en producten etc. Niet onbelangrijk maar om jonge mensen te overtuigen zul je toch een andere verhaal moeten vertellen.

Vertel een verhaal dat aansluit bij hun leefwereld.

Laat ze zien wat ze kunnen verwachten als ze bij jouw bedrijf aan de slag gaan. Laat hen zien dat je een specifiek plan voor hen hebt als ze beginnen -de eerste dagen- en een carrière pad voor de komende jaren. Laat hen zien hoe ze kunnen groeien. Persoonlijk en binnen de organisatie. Wees daarin zo concreet mogelijk.

  • Voor Flamée en partners maakten we een specifieke presentatie waar ze zich als middelgroot accountancy bedrijf moesten positioneren tussen de grotere bureaus. We kozen voor een specifieke benadering en lieten het carrière pad zien van enkele medewerkers die nog maar een, twee en drie jaar in het bedrijf actief waren.
  • Voor Eubelius maakten we een presentatie om young potentials aan te trekken waarbij we naast de groeimogelijkheden binnen de ruime organisatie ook het TEAM aspect en het sociale karakter van het bedrijf lieten zien.
  • Voor Bouwbedrijf Houben maakten we een presentatie waar het FUN aspect met het team werd uitgelicht en de individuele groei mogelijkheden. Daarnaast hebben we het veranderen van het straatbeeld door de realisatie van unieke projecten laten zien.

Door je verhaal aan te passen aan deze specifieke doelgroep kun je inspelen op wat zij belangrijk vinden en toch de eigenheid van je bedrijf behouden.

Tenslotte zou je kunnen overwegen om deze presentatie te laten doen door een van de collega's die nog maar recent is aangeworven.  Laat iemand aan het woord die qua leeftijd en qua leefwereld zo dicht mogelijk bij de groep studenten zit. Ze spreken dezelfde taal en het geheel komt erg authentiek over.

 

Als je de volgende keer naar de schoolbanken trekt voor mogelijke aanwervingen:

  1. Maak een presentatie die aansluit bij de leefwereld van deze jonge professionelen
  2. Laat heel concreet zien wat ze bij jou kunnen verwachten. Zowel op gebied van carrière, fun als sociale betrokkenheid
  3. Denk erover na om een van de jonge medewerkers deze presentatie te laten geven.

 

Veel succes bij de volgende presentatie.

Iedereen kan een presentatie maken maar als je reputatie op het spel staat dan laat je dat beter aan een expert over.

Wil je hier meer over weten? Neem snel even contact op.